Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Trettondagen, premiärtur till Väddö och promenad!

Av Lena - 10 januari 2012 11:56

På trettondagen var vi bjudna hem till Jenny, Hans & lilla Greta på lunch! Det var första gången vi fick se deras nya fina lägenhet! Så fin och så bra planerad! Alldeles lagom stor!

Vi blev bjudna på min favoriträtt, den s.k "Graviditetsgrytan"!

När jag var gravid med Theodor lagade Hans den en gång och efter det var jag fast! Åhhh vad jag var sugen på den! Skulle ha kunnat äta den dygnets alla måltider! Mmmm....

(Nu är jag ju inte gravid men lika god som alltid var den!!)


         


Ett omtalat förkläde på bilderna nedan (som Jenny har försökt ge bort men Hans har stoppat det i sista stund!)


   


TACK för en jättetrevlig middag!!!  


Efter besöket hos fam Öfverbeck skulle stora barnen åka till Johan och Maria. Romanos, jag, Bella och djuren åkte vidare till Väddö! Det var vår premiärtur för i år!

Fast det var -5 grader ute höll sig värmen jättebra inne i stugan!

Det tar ett tag att värma upp den eftersom vi har all värme helt avstängd när vi inte är där men när man väl lyckats värma upp den så håller den sig!

Vi har funderingar på att köpa en termostat som man kan slå på elementen med via ett sms så att vi kan slå på värmen någon dag innan vi kommer dit! (Vintertid alltså)


Igår var jag och Musse ute och promenerade 1 h med Carina och Lukas i Hässelby! Vi tog en vända förbi Sjöberga gård där vi båda jobbat för några år sedan och man slås verkligen av vad vackert det är där!

Det är verkligen den vackraste arbetsplats jag har haft!

Lukas och Musse är verkligen bra polare! Om Lukas hittar någon fläck att nosa på kastar sig Musse dit på en gång för att se vad han har hittat för intressant!  


I kväll är det dags för att jobba lite igen! Har redan varit på jobbet en gång idag för att hämta ut ett nytt jobb-id som alla ska använda för att logga in i journalsystemet!

Isabella fick följa med eftersom hon är ledig idag, och det var visst en stor upplevelse för henne för hon har sagt minst 20 gånger nu att hon fått följa med till mitt jobb!  

Tänkte försöka sova ett par timmar när Romanos kommer hem!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards