Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Lena - 3 mars 2011 20:30

Romanos, jag och Bella åkte en tur med snövesslan upp till Kariknallarnas topstuga en solig dag medans stora barnen var i backen!




       


Vi såg även en familj som hade med sig sin hund upp, och det påminde mig mycket om när jag åkte på långa turer på fjället!


    


En dag åkte vi även till Tänndalen och tittade på barnen och Maria och Johan som åkte utför!


              


        

Johan introducerade Isabella på snowboard!  


  


Trötta och rödrosiga om kinderna slappades det sen i soffan på kvällen!


        



Av Lena - 3 mars 2011 18:06

Vi har ett mycket trevligt sportlov här uppe i Funäsdalen!  

Mycket aktiviteter både för barn och vuxna!

Johan och Maria har åkt utför i 3 dagar med barnen! Theo och Johan kör snowboard medan Maria och Nike håller sig till skidor!


Igår åkte både jag och Romanos och jag längdåkning med Lena nr 1. Romanos och Lena åkte på förmiddagen och Lena och jag på eftermiddagen!

Såå härligt att äntligen få åka lite skidor igen! Det var ju 4 år sedan jag var ute sist och minst 20 år sedan Romanos åkte!   


   


Idag var det Marias tur att åka en sväng på längden. Lena och Maria körde 7 km ner till byn, där alla vi andra var och väntade på dem för att ta en fika på café Loftet!



Vi gjorde även ett besök på samebyn nere i stan!


   


Vi har badat bastu nästan varje dag! Theodor är mycket förtjust att svalka sig i snön efter varje bastuomgång! 



Isabella tycker också att det är skönt att springa ut naken i snön, men observera att hon INTE värmt sig i bastun innan!



Det är verkligen härligt att få chansen att vara i Funäsdalen ännu ett år!


Nu är det dags för ännu en bastukväll här i stugan!    


Johan och Maria hade i morse fixat en överraskning till Theo - han skulle få isfiska på morgonen med en guide!

En tidig morgon blev det för killarna och resultatet blev 3 stora fina abborrar!  


  

              

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards