Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Lena - 27 februari 2011 18:32

Johan, Maria, Lena1 och barnen hade en inplanerad resa till Funäsdalen över sportlovet!

Jag och Romanos hade kommit överens med Johan, Maria & Lena om att vi också skulle hyra en stuga i Funäsdalen samma vecka och överraska barnen!  


Sagt och gjort!

Vi packade några timmar innan avfärd, då Theo och Nike var hos oss till på lördag kväll, och vi kunde ju inte börja packa då de var kvar eftersom dem då skulle förstå vad det handlade om!

Vid 22-tiden var vi äntligen klara!



Vi satte väckarklockan på 5 på söndagen för att komma iväg tidigt och utnyttja de timmar som Isabella brukar sova på mornarna! Självklart sov hon ju inte alla de timmarna i bilen, men vi sträckkörde hela vägen förutom 10 minuter som vi stannade och åt lite i bilen!  

Både Romanos och jag är MYCKET förvånade över hur bra resan gick, med tanke på att Isabella verkligen inte gillar att åka bil!


Vi var framme vid vår hyrda stuga kl 13, och packade upp alla saker samt så hann vi även med att ta en promenad i solskenet!  


Johan sms:ade runt 16.40 att de hade ca 4 mil kvar till Funäsdalen (de hade startat vid 9 och tagit lunchrast).

Vi hoppade in i bilen och körde mot Coop, där vi kommit överens om att träffas eftersom vi alla behövde handla lite!


Maria svänger in på Coops parkering och parkerar!


Theodor öppnar dörren och kollar ut!



Han tittar mot vår bil, vänder bort huvudet och kollar igen många gånger!


     


  

Maria berättade att han vände sig mot henne och sa:

-Det där ser ut som mammas bil!

Sen blev han tyst en stund, och vände sig därefter åter till Maria och sa:

- Det ÄR mammas bil! Får jag springa dit?


Och springandes rusade han över parkeringen!

 Överraskningen lyckades totalt!!  



Det var helt otroligt att vi alla lyckades hålla allt hemligt för barnen! Speciellt jag då jag alltid brukar råka försäga mig när det gäller överraskningar!  


Nu väntar en veckas sportlovssemester i Funäsdalen!


Vi ska inviga semestern med att först äta middag och sedan BASTA!!!  


Turbo är lycklig hemma med vår UNDERBARASTE Berit, som går in till honom och kelar med honom flera gånger per dag!   

TACK Berit för ALLTING!!!  


Romanos försökte fota mig med en vacker solnedgång över fjällen!


  


Fler bilder kommer, och jag ber om ursäkt för den uteblivna redigeringen. Det funkar inte att redigera bilder på den här lilla datorn, och modemet som vi har är trasigt så jag kan inte koppla upp den stora på nätet...

Så redigerade bilder kommer efter hemkomst!           

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards