Alla inlägg under juli 2009

Av Lena - 13 juli 2009 20:15

Idag hade vi bestämt att ta Eckerölinjen från Grisslehamn över till Eckerö på Ålando och tillbaka!

Vi hade dock bestämt sedan tidigare att vi bara skulle åka turochretur denna gång, och alltså inte stanna på Åland!

Vi åt en mycket god skärgårdsbuffé, barnen lekte i lekrummet, vi spelade lite på maskinerna och tog en vända i Taxfree-butiken innan vi åter var tillbaka i Grisslehamn!

Resan tog totalt 4,5 h, och det kändes alldeles lagom efter många sömnlösa nätter pga Isabellas förkylning!


Lekrummet på Eckerölinjen är i Alfons Åbergs anda (på Silja är det Mumin och på Vikingline är det Ville Viking).

Isabellas favoritleksak var en liten spis!

Av Lena - 12 juli 2009 20:11

Idag under dagen har jag provat en ny springvända här på landet! Det var vår granne Bengt-Åke som har bertättat att han brukar cykla just den vändan och att han tycker den är så fin.

Och det var verkligen en underbar vända!! 10,1 km mätt på Funbeat och skogsvägar och grusvägar med sista biten asfalt!:-)

Springrundan efterföljdes av ett bastubad! :-)


Isabella är fortfarande sjuk! Totaltäppt i näsan och sover nästan ingenting nattetid! Romanos och jag turas om att sova så att vi inte är dödströtta båda två!

Av Lena - 11 juli 2009 21:50

Idag åkte vi i väg till vår stora godisaffär lite utanför Älmsta för att inhandla lördagsgodis! Där har de även en liten loppmarknad, vilket alla vi i familjen verkligen gillar! :-)

Idag blev fyndet ett par gummistövlar i form av en krokodil, strl 20 för 5:- (!!!).(Tycker att det är superbra pris på ett par stövlar som kommer kunna användas i max 2 månader pga snabbt växande fötter)


Efter godishandlandet bar det vidare till en "ny" badstrand (där vi aldrig varit tidigare), där vi fann att det var både badbryggor, hopptorn och en liten lekplats! Varmare i vattnet var det också!

Isabella tyckte att hon skulle gå rakt ut i vattnet, och hade nog fortsatt gå om vi inte stoppat henne! :-)


På kvällen åt vi hemmagjord pizza (kavlad med en läskflaska pga upptäkt saknad av kavel här på landet!)


Jag och barnen körde en match i både badminton och SuperMario! :-)


Och en UNDERBAR nyhet har vi fått reda på idag! Åsa och Matz har FÖRLOVAT sig!!!!! GRATTIS ÅSA och MATZ!!!!!!!! :-) :-) :-) :-)


Av Lena - 10 juli 2009 13:11

Idag under dagen tog jag mig min korta springtur här på landet som är ca 5 km.

Därefter väntade en varm bastu! :-)


På kvällen åkte vi till en grekisk restaurang, Akilles, som ligger  i Grisslehamn! De har nog den trevligaste personal jag någonsin träffat, maten är helt superb och priserna mycket billiga! :-)

Kan det bli bättre? :-)


På kvällen var Isabella väldigt ledsen, och det visade sig att hon hade feber! Hon håller även på att få flera tänder, så hon har nog väldigt ont i munnen! Man kan ju bli ledsen för mindre!

Dock efter en supp febernedsättande/smärtstillande blev hon fit for fight igen!









Av Lena - 9 juli 2009 13:08

Idag har regnet öst ner hela dagen!

Riktigt spöregn!

Vi har varit inne och eldat i kaminen hela dagen.

Barnen och jag tog även en vända upp till Ica och köpte ett par DVD-filmer och lite mys för att njuta av i regnvädret! :-)


På kvällen satte Romanos och jag upp listerna som vi köpt till köket, och det blev verkligen fint!

Nu är det lysröret som skall sättas upp och sedan en dekorlist under köksskåpen, sedan är köket färdigt! :-)



Av Lena - 8 juli 2009 13:02

Idag på förmiddagen var jag uppe på jobbet och schemaplanerade höstens schema med Eva!

Jag fick även en födelsedagspresent av mina jobbarkompisar, en vit annorlunda häftig porslinsskål! :-)


När jag kom hem igen hade Jennie och Jimmy kommit över på en kopp kaffe! :-)


Åkte även iväg en vända till Willys för att storahandla inför kommande veckor!


Sedan tog jag en springtur på 10 km (9,99 km för att vara exakt ;-)) runt Maltesholmsbadet och Kaananbadet. Det var en tung vända idag, men jag tog mig iallafall runt! :-)


På kvällen återvände vi till ett regnigt Väddö! :-)



Av Lena - 7 juli 2009 12:58

Idag bestämde vi oss för att åka hem en snabb vända till Bromma för att kolla posten samt för att jag ska schemaplanera lite med Eva imorgon, onsdag! :-)


Barnen lekte för fullt med sina kompisar hemma på gården! :-)



Av Lena - 6 juli 2009 19:57

Idag på förmiddagen kom vår supertrevliga Bengt-Åke och drack en kopp kaffe med oss!

Han hjälpte oss även med vårt avlopp som har strulat lite!

TACK Bengt-Åke! :-) Du är underbar! :-)


På eftermiddagen åkte jag och barnen iväg till Norrtälje så att Romanos kunde utföra lite el-arbete i lugn och ro.

Jag och barnen gick in på ÖB, Mio, Coop och tillsist Rusta!

Lite ventiler, krokar,  pysselbok till Nike, gardinstänger och nya glas-spel-kulor till Theodor var några av sakerna som inhandlades! :-)


Nike ringde till Johan idag och pratade lite. Hon pratade även med faster Jenny, och berättade när hon pratat klart att Jenny sagt att hon väntade på farbror Hans för han har försvunnit! Han var bara borta!

Hoppas han dyker upp snart Jenny! :-)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards