Alla inlägg under juli 2009

Av Lena - 21 juli 2009 14:10

Förra veckan hade Theodor och jag vår kräftpremiär för året!

Vi är ju båda lika förtjusta i kräftor, och 1 paket är på tok för lite!

Theodor sade att han faktiskt borde få fler kräftor än jag, då han ju skulle åka till Johan nu i 3 veckor och där skulle han faktiskt inte få några kräftor alls (eftersom Johan inte brukar äta kräftor) medan jag kunde ju äta kräftor varenda dag! ;-) ;-)


Av Lena - 20 juli 2009 13:32

Idag åkte Romanos, jag och Bella iväg till Ikea för lite shopping till Väddis!

Vi sprang på min gamla vän Anna och hennes familj! De har för 3 månader sedan fått en liten dotter som heter Molly, och det var så kul att få träffa henne!  (och hela familjen förstås! :-) )

Vi shoppade bla en stång att ha ovanför diskbänken att hänga saker på, en kryptunnel till Isabella och lite kökstillbehör!


Efter Ikea bar det av vidare mot Kista C för lite lunch! Det blev som vanligt vår favoritrestaurang "Forno Romano" och pasta!

Passade även på att shoppa lite ytterligare kläder på Lindex! :-)


På kvällen packade vi in oss i bilen och for mot Väddis för några dagar!


Nike ringde på morgonen och berättade att hon tappat sin första tand under tandborstningen igår! :-) Lyckan var stor! :-)


Idag är det även Rafaels födelsedag!  GRATTIS Rafael!

Tyvärr har vi inte tid att träffas innan det bär iväg på semester för honom och familjen, men vi hoppas ses såfort de kommit hem igen! :-)


Av Lena - 19 juli 2009 13:24

Idag åker barnen på semester med Johan i 3 veckor!

Johan kom och hämtade dem vid lunchtid.

Han hjälpte även till med lite dataarbete och bytte en lampa på vår bil!

TACK för hjälpen Johan! :-) :-)


På eftermiddagen cyklade jag iväg (på min nya cykel! :-) ) till LIndex i Vällingby där de hade Rea, tag 2 reaplagg betala för 1.

Fyndade bla 4 par jeans till Nike (dock 2 par i större storlek)! :-)


På kvällen sprang jag min nya favoritvända, den sk strandvändan på 10 km. Dock känns det mycket tungt nu att både ta sig ut och sedan under själva springvändan.

Skrev på Facebook att jag kände det som att jag hamnat i en träningssvacka, och jag menade att det känns tungt att springa just nu! Inte som tidigare när det var bara ett nöje, utan nu är det med mer tvång jag kommer runt!

(Några av min vänner skrev att jag inte kan ha en svacka om jag springer 10 km :-) )


Hämtade även ut ett paket med 4 par skor som jag beställt från Barnskoshopen.se där de hade 50% på sina skor. (3 par till Isabella i varierande storlek och utseende och 1 par "finskor" till Nike, dock till nästa år)

Av Lena - 18 juli 2009 15:43

Har idag hittat sladden för bildöverföring, så idag lägger jag in några foton från Nikes 6-årsdag på Väddö! :-)


Av Lena - 17 juli 2009 16:16

Förra året på Babylands rea köpte jag en liten gummibåt till barnen att ha på stranden på Väddis!

Tid har inte funnits att blåsa upp båten förrän idag, och då blev det också en premiärtur!


Då båten är så liten kom Theodor på att han kunde knyta fast sin lilla surfingbräda efter båten, och på den kunde Nike sitta! Det han "glömde" berätta för henne var att surfingbrädan lätt sjunker! ;-)

Dock blev Nike överraskande snabbt varse om detta då hon blev dyngsur direkt, så hon hoppade upp bak i båten istället!


Isabella satt med hatten på sned i tryggt förvar uppe på stranden och iakttog båtåkarna! :-)


Vi har även hunnit ha ett besök av sotaren idag, och vi alla kommenterade då han gått att han såg PRECIS ut som en riktig sotare, kolsvart i ansiktet med sotiga händer och kolsvarta kläder! :-)


Och sist men inte minst, Farfar Per fyller år idag! GRATTIS Per!!!! :-) :-)

Av Lena - 16 juli 2009 20:00

Idag blir Nike hela 6 år!

Dagen inleddes med paketöppning!

Vid 15-tiden kom morfar Matti och Marita hit för att äta lite tårta och fira födelsedagsbarnet!

Vi fikade, tog en vända när till stranden, grillade lite korv och även ett par matcher i badminton hanns med! :-)

Nike fick precis vad hon önskat sig, pennor och pysselböcker! :-)

Även en ny cd-spelare och ett par CD-skivor fick hon!


Dagens tagna fotografier lägger jag in i helgen, då det ej funkar med bildöverföring idag. Publicerar ett foto taget för precis 6 år sedan istället! :-)

Av Lena - 15 juli 2009 20:23

Idag hade vi kommit överens om att jag skulle köra Romanos och barnen till ett lekland i Norrtälje som heter Lekrymden!

Vi hade inte varit där tidigare, så bara det var en ny upplevelse!


Jag passade på att inhandla lite presenter till det kommande födelsedagsbarnet under tiden!


När jag var påväg till Elgiganten råkade jag köra lite fel och kom in i ett idylliskt bostadsområde! Till synes idylliskt till en början.... Väl lite längre fram då jag letade efter en plats att vända på, uppenbarade sig en HEMSK grå byggnad med elstängsel och taggtråd MITT I VILLAOMRÅDET! Den omtalade Norrtäljeanstalten! :-(

Jag var bara tvungen att ta den omvägen med barnen på väg hem, så att de fick se ett riktigt fängelse!

Mycket förskräckta blev de, och undrade 100 gånger HUR man kunde vara där inne!


Nu väntar en kort springtur innan det är dags för den uppvärmda bastun! Tänkte bara ta min 4,5 km vända då klockan är så mycket!

Av Lena - 14 juli 2009 20:19

Har ägnat en del av dagen åt fortsatt uppsättning av  lister i köket!

Hängde även upp nya gardinstänger i gäststugan samt lite läslampor!


Barnen höll på i ett par timmar (främst Theo som är envisast i vissa fall!) åt att blåsa upp en uppblåsbar soffa som vi fått av vår granne Janne i Bromma! Vi hade enbart en pytteliten fotpump som han stod och pumpade på i evigeheter! (Hade man inte blivit så yr i huvudet av att blåsa upp den hade nog det gått dubbelt så fort! ;-) )


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards