Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Lena - 15 oktober 2008 15:26

Jag var uppe en sväng på jobbet idag för att hälsa på!

Fick även en hel kasse med böcker av Sari! Vi brukar byta böcker med varandra, men tyvärr hinner jag inte  på långa vägar läsa lika mycket som hon!  

Lämnade även tillbaka en mycket intressant (eller hur man nu kan säga om en så hemsk händelse!) bok som jag fått låna av Marianne: "19 minuter" som handlade om skolmassakern i USA, där man får följa dramat från båda sidor, både från skytten och hans familj/uppväxt och från de som blev skjutna och deras anhöriga!

Och dagen efter jag läst ut denna bok skedde den andra skolmassakern i Finland på 1 år! :-( :-(


Sen hämtade jag barnen på dagis resp skola för att åka och vaccinera dem och mig mot årets influensa på Romanos jobb! Vi har ju s.k familjerabatt eftersom han jobbar där!

Det gick förhållandevis bra, syster Monica var helt fantastisk och bestämd när hon skulle vaccinera Nike som totalvägrade! :-)

Jag har aldrig någonsin vaccinerat mig mot influensa förut,men då årets version beräknas bli "hemskare" än på länge och Bella är så liten ville vi ta det säkra före det osäkra!


Efter besöket på vårdcentralen var det dags för middag hos Johan. Det vankades vegetarisk köttfärssås med spagetti! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards