Alla inlägg under augusti 2008

Av Lena - 14 augusti 2008 19:26

Idag har stora barnen varit på dagis/fritids.


Vi har städat här hemma, och packat lite saker för att skicka efter att några Tradera-auktioner gått ut! :-) Bra att dryga ut föräldrarpenningen med lite extra pengar på saker man inte längre behöver!


"Mattavlan" som jag skrivit om har jag oxå fixat klart. (den tavlan som ska vara till hjälp inför storhandling, så man vet vad man har i frysen med en snabb överblick över tavlan)

Av Lena - 13 augusti 2008 19:18

Barnen var på dagis respektive fritids idag efter 2 dagars studiedagar!


Jag, Romanos och Isabella åkte till Ikea för att köpa lite småsaker, bla en nattlampa.

Nike däckade som vanligt i bilbarnstolen när vi åkte hem.


På eftermiddagen gick vi en promenad och hämtade barnen! Det var Isabellas första promenad i barnvagn, och hon verkade gilla turen! Hon var vaken hela tiden men låg bara och tittade!

Turbo passade på att provligga vagnen innan det var Isabellas tur! :-)

Av Lena - 12 augusti 2008 19:13

I dag på förmiddag ville barnen att vi skulle bada Isabella för första gången

Sagt och gjort, vi tog ner vår tvättbalja, fyllde den med vatten och vips, så var Isabella i badet!

I vattnet stornjöt hon, dock var det inte lika roligt att komma upp!


På eftermiddagen kom Morfar Matti och hälsade på för att träffa Isabella!

En jättesöt body samt ett set med byxa och tröja fick hon i present! :-)

Av Lena - 10 augusti 2008 17:02

Idag kommer barnen hit, och from imorgon är vi tillbaka i de vanliga rutinerna med varannan vecka igen! :-)


Nikes kompis Linus fyller 5 år idag, och barnen var där på öppet hus tillsammans med pappa Johan :-)


Turbo är ÖVERLYCKLIG att barnen är tillbaka och busar med honom :-)

Av Lena - 9 augusti 2008 15:23

Idag kom Johan och barnen hit för att träffa Isabella för första gången!

Lite bilder från det första mötet finns att beskåda nedan! :-)


Första natten hemma var mest vaken! Mycket "tuttande", precis som hennes storasyster när hon var nyfödd! :-)


Isabella har även invigt sin Väddövagn här hemma i lägenheten, och den verkar vara till belåtenhet!

Av Lena - 8 augusti 2008 15:28

Morgonen började med att jag skickade iväg Romanos och Sarmen till stan för att shoppa lite nya kläder och skor till Sarmen inför skolstarten!

Själv var jag hemma och målade klart min "skoltavla" i köket och lade ut lite auktioner på Tradera.


Vid 15-tiden kom Romanos och Sarmen hem hit, och Sarmen sa att han ville ha ett par tröjor som han sett på Barkarby Outlet häromdagen.

Eftersom allt kändes som tidigare skickade jag iväg de att åka dit och köpa tröjorna på en gång!

Själv gick jag och lade mig för att läsa lite ur min bok.


Vid 17 fick jag helt utan förvarning (som vanligt i mina förlossningar) en rejäl krystvärk, och jag tänkte att: -Jaha, då föds hon hemma i badrummet då!


Jag kastade mig på telefonen och ringde förlossningen på KS (som är närmast) och sa att jag nog håller på att föda barn och trots lite tvekan från barnmorskan, då jag inte kunde "klocka" några värkar fick jag komma in för kontroll.


Just när jag avslutar samtalet kommer Romanos in genom dörren (vilken timing!!) och jag säger att nu måste vi åka.


Vi kommer in till KS 17.30 och barnmorskan visar in mig på ett rum och säger att hon kommer tillbaka snart.

Dock hinner hon inte mer än ut ur rummet innan jag ber Romanos att ringa på klockan för att fråga om jag får krysta!

Då blev det full fart, ilfart till ett förlossningsrum, och kl 18.13, efter 3 krystvärkar tittar Isabella ut! :-) :-)


Vi fick stanna 1 natt på lilla BB då det inte fanns någon doktor som kunde undersöka lillan och skriva ut oss mitt i natten!

Och hela förlossningen var helt underbar och all personal vi träffade var suveräna, jättetrevliga!!!!! :-)

Av Lena - 7 augusti 2008 23:37

Isabella föddes idag kl 18.13 på KS i Solna!

50 cm lång och 3240 g tung! :-)


(Förlossningsberättelse kommer senare!)

Av Lena - 5 augusti 2008 20:44

Lägger in 2 bilder på barnen som Åsa och Matz tagit då de var en heldag på Junibacken och i Hagaparken! :-)

Tack Åsa för bilderna!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards