Alla inlägg den 31 augusti 2017

Av Lena - 31 augusti 2017 11:40

När jag och killarna i familjen (förutom Turbo) gick en promenad i söndags så mötte vi en katt som framifrån var så otroligt lik Turbo! Alla hajjade till, till  och med Musse. Katten blev rädd och sprang in i buskarna. Detta var vid Kyrksjön/Spånga IP.

Tänkte inte mer på den....


När vi kommer hem och jag går in på Facebook är det precis då en kille som lagt ut en efterlysning med bilder på sin katt som varit borta i 2 veckor. Området där katten försvann var Norra Ängby som inte alls ligger långt ifrån stället där vi såg en liknande katt.

 

Jag skrev direkt till ägaren att vi precis sett en liknande katt som på fotot. Ägaren tackade för uppgiften och hoppades att det var hans katt. 


Dagen efter när jag såg att han inte skrivit att han hittat katten tog jag cykeln till Ängby Ip för att se om katten mot förmodan skulle vara kvar. Döm om min förvåning när den kommer gående på gångbanan! Tar fort fram telefonen och tar några bilder. MMS:ar dessa till efterlysaren som skrev att han skulle kolla detaljer på fotona direkt.

 

 

 

Efter en liten stund skrev han att även om det kunde vara önsketänkande så var han nästan säker på att det var hans katt!

 

Han åkte dit och uppdaterade senare inlägget på Facebook att lill-kissen var hemma igen efter drygt 2 veckor och åt med god aptit! LYCKLIGT SLUT!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards