Direktlänk till inlägg 19 april 2017

Påsklov i underbara Tyskland

Av Lena - 19 april 2017 15:55

Vi tillbringade påsklovsveckan i underbara Tyskland! 


 


Kallt var det hela veckan så det blev inte mycket tid ute men lite parker hann vi med!


 

Tog en rolig bild på en lång Theo i en liten bil!


 


Måla ägg (och händer gjordes också) till allas förtjusning!


 


Framför vårt hotell höll de på att bygga en ny tunnelbanestation och vi stod hela familjen länge och kollade på alla olika byggjobbare och hur bra de samarbetade med vararndra! Inte varje dag men får se hur man bygger en station!


 

 

Bilden under är tagen 3 dagar senare än den första.


Alltid så sorgligt att åka därifrån. Alla gråter och stämningen är tryckt hela resan hem. Då är det skönt att veta att det är endast 3 månader tills nästa gång!           


Nike är hemma idag med halsont. Emilio är också hemma och är lite hängig.


Jag och Karin ska på dans ikväll. Jag missade ju förra gången och har så svårt att komma in i  nya danser snabbt men det är ändå sååå roligt!


Nästa vecka ska jag pröva att jobba några pass innen på Kungsholmsgeriatriken och se hur det är där! På vår avd här på Bromma har man ju dragit ner på patientplatser så att det nu är ett överskott på sjuksköterskor.

Jag tycker verkligen att det ska bli jätteroligt att få prova på något annat även om jobbet nog är nästan detsamma!

Samtidigt är det förstås jätteläskigt att byta arbetsplats och känna sig helt ny igen.... Hmmmm.... Men man kan ju alltid testa, som chefen sa!


Nu kommer snart Bellan hem från skolan så jag ska värma lite mat till henne!


Ha en jättehärlig onsdagskväll mina fina vänner!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards