Alla inlägg den 16 september 2015

Av Lena - 16 september 2015 11:00

Emilio har ju hunnit gå hela 3 veckor på dagis och gick dit i måndags denna vecka också, men efter lunch ringde personalen och sa att han inte var som vanligt och verkade lite varm. Romanos (som är ledig varannan måndag och tisdag) gick direkt och hämtade honom och under kvällen blev Emilio mer täppt och varm så han har varit hemma nu 2 dagar och blir hemma resten av veckan också som det ser ut nu.   

Romanos och jag har medvetet planerat våra jobbtider så att vi jobbar om varandra den kommande tiden då vi visste att förkylningarna kommer när dagis börjar. 


Nike har varit på en efterlängtad klassresa i 3 dagar och kom hem igår. Hon hade haft det jätteroligt!   Det är ju sista året som klassen går ihop nu i 6:an, i 7:an blir det ny skola!


Ikväll ska jag ut och äta med Helén igen! Denna gången blir det Kolgrillsbaren i Vällingby! En nyöppnad restaurang som ska bli spännande att prova!   


Det har annars inte hänt så mycket nytt sedan senaste inlägget. Vardagen rullar på i rasande tempo! Jag brukar ju ha så lätt att stressa upp mig men trots att det är så mycket hela tiden känns livet just nu så harmoniskt! 

Så kul att varva plugg, jobb, fritid, aktiviteter och självklart lite slappande!   


Vi var på Väddis i helgen och plockade undan inför hösten. Alla utemöbler åkte in i förrådet, studsmattan ställdes undan, gräsmattan klipptes för sista gången detta år, elementen till stugan ställdes fram... Nu är det bara vattnet som skall tömmas ur innan vintern och det tar vi om ett par veckor. 


Jag och Jenny tog oss runt på tjejmilen i början av september! Det gick bra men kändes tungt och Jenny skadade sin vad! Men så kul att få umgås så många timmar och prata ikapp oss!   


Nu ska jag försöka få på mig lite kläder (istället för myskläder) medans lillen sover och sen åka och posta lite paket som jag sålt på Tradera! 


Många höstkramar på er alla fina vänner!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards