Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015

Länge sedan sist och sommarlovet snart slut!

Av Lena - 5 augusti 2015 16:02

Tänk vad tiden går fort!

Nyss var vi på skolavslutning och snart är sommarlovet slut!

Helt otroligt!


Denna vecka har jag jobbat ett par nätter, och då går ju veckorna ännu snabbare! I natt hade jag gjort en liten felräkning! Jag brukar ju alltid se till att när jag jobbar natt att Romanos är ledig så att jag får sova, men när jag bokade in denna natt så missade jag att Romanos inte hade semester denna vecka så han jobbade alltså idag!

Som de flesta vet så är jag verkligen beroende av att få mina timmars sömn för att ens kunna ta mig upp ur sängen! Vilken TUR att Theo och Nike är så stora! 

De kom direkt och passade Emilio så att jag kunde sova några timmar!    Puss på er mina älsklingar och TACK för hjälpen! 


Nu är jag ledig över en vecka igen och nästa gång jag jobbar natt blir på helgen när Romanos är hemma!

Det känns verkligen jätteroligt att vara tillbaka på jobbet! Så kul att få träffa alla mina fina kollegor och patienter igen!


På fredag har vi en liten madame som fyller 7 år här hemma! (herregud, hon föddes ju nyss!). Hon har önskat sig ett besök på leklandet som förra året och det blir Emilios premiärbesök på lekland! 

Med tanke på hur glad han var i bollhavet på båten när vi åkte på kryssning senast så gissar jag att han kommer att älska det!

Sedan har vi en veckas semester tillsammans igen hela familjen! 


Nu är det dags att pallra sig iväg till tvättstugan!


Imorgon blir det en date med Helen! Hon har länge önskat att jag ska ta med mig Emilio på en av våra middagar. Får se om hon ändrar sig efter morgondagen! (lille herren har ju en tendens att INTE vilja sitta stilla!)

Har garderat middagen genom att be Romanos hämta lillen (och lillan) efter jobbet!   


Musse ska få vara hemma hos farmor Lena och farfar Per!    Han blir nattgäst där eftersom vi åker till leklandet på fredagen och han inte är så förtjust i att vara hemma själv! 


Nu ska jag som sagt roa mig i tvättstugan!


Ha en jättetrevlig onsdagskväll mina fina vänner!       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards