Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

MVC-besök, dans och lite vardagshandling!

Av Lena - 17 mars 2014 18:04

  I morse var jag för andra gången på mödravårdscentralen! Jag har fått en barnmorska som börjat där helt nyligen och hon är verkligen helt fantastisk! Så engagerad och trevlig! 

Idag var Romanos med för att han ville vara med och diskutera hur man kunde göra för att bebisen inte ska födas i hallen! Mina förlossningar har ju gått snabbare och snabbare för varje barn och eftersom jag inte känner av en enda förvärk utan får krystvärkar direkt samt att bebisen planeras att födas mitt under sommarsemestern känns det lite angeläget om att få veta hur man kan planera det som går att planera.

 

Ett alternativ som vi hade tänkt oss var att man kunde vända sig till MVC dagligen de sista 2 veckorna innan beräknad födsel, men den ide´n sprack då MVC ej får göra sådana undersökningar.

Vi frågade vidare om vi i annat fall skulle planera in ett kejsarsnitt, men det tyckte barnmorskan inte lät som en bra idé med tanke på hur otroligt lätta förlossningar jag har haft hittills! (och jag höll verkligen med henne!)

Förslaget och den, i våra öron, bästa lösningen var att få en remiss för en planerad igångsättning!

Jag läste på lite på Karolinskas hemsida och det verkar vara den bästa lösningen! (sen kanske bebisen planerar att titta ut många veckor innan, men det kan man ju inte planera!   )

Vi avvaktar med vidare beslut tills dess att jag är i v 32 då jag ska få göra ett utökat ultraljud för att se att inte moderkakan ligger för! Om den gör det blir det kejsarsnitt så då är det ju inget att diskutera!

 

Efter MVC-besöket for vi vidare och handlade lite på Willys innan det var dags för Isabellas danslektion!

 

Vi körde Romanos till jobbet på Bromma närakut direkt efter dansen och idag är det hans sista pass där (åtminstone som han planerat!)

Det känns inte som att det är så stor idé med extrapass när såpass mycket går i skatt om man kommer över en viss inkomstnivå! Och snart börjar ju nya utmaningar på ny vårdcentral så en paus kan ju vara bra!

I april har Romanos semester samt föräldrarledighet så den månaden jobbar han bara totalt 5 dagar! Jag är ju ledig hela månaden så vi hoppas på fint vårväder och mycket utflykter med barnen!   

 

Nu ropar Isabella att jag ska komma och titta på Madagaskar 3 med henne så det får bli kvällens uppgift innan det är dags för "Familjen Annorlunda". (Måste ju få några bra tips nu inför att vi blir ännu fler i familjen!   ) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards