Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Lena - 23 augusti 2012 12:13

Gör ett snabbt blogginlägg nu då jag fick 2 timmar "ensamtid" som jag inte räknat med.

Bella har ju äntligen börjat på sitt nya dagis "Björntjänst" tvärs över gatan. Hon började i tisdags med att vi gick och hälsade på i en timme. Igår var vi där mellan 9-15 båda två och det var tänkt att det skulle vara på samma sätt idag men då det gick så bra så bestämde vi att jag skulle gå hem och vara hemma ett par timmar nu mitt på dagen!

Det är verkligen ett helt fantastiskt ställe! Vilken otroligt engagerad personal och vad mycket aktiviteter barnen får göra!

Idag har vi varit ett par timmar i skogen och barnen skulle ha med sig varsin frukt och vattenflaska packade i ryggsäck. Mycket spring och lek blev det innan det var dags att återvända mot förskolan igen.  


Stora barnen började skolan igår och det hade gått jättebra berättade dem! Lite pirrigt och svårt att sova hade båda barnen natten innan skolstart. Hoppas de sov bättre i natt! De är hos Johan och Maria nu ett par dagar.

I helgen ska vi åka ner till Åsa, Matz och lilla Alicia och hälsa på! Ska bli jätteroligt då vi inte har setts sedan i julas!


Min pappa har varit några veckor i Finland för att förbereda försäljning av min farmors lägenhet. Hon gick ju bort för ett par månader sedan. Mycket att göra och mycket administrativt verkar det vara.

Pappa hade tänkt lägga om golven i lägenheten inför försäljning men tydligen måste man i Finland ha tillstånd av styrelsen samt att de skall bestämma hur golvet skall se ut i lägenheten trots att det är en bostadsrätt, så det fick hoppas över.

Nu är han hemma igen men vet inte när det blir dags att åka tillbaka för att skriva papper osv då lägenheten blir såld.


Romanos och jag tog en tur till Ikea igår och shoppade lite! Så kul att bara gå runt och titta!

Några nya lila filtar till vardagsrummet, värmeljus och en ny stekpanna är några av sakerna vi köpte.

Passade även på att äta middag där! Vardagslyx!  


Nu ska jag passa på att städa lite innan det är dags att hämta princessan på dagis!   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards