Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Besvikelser

Av Lena - 9 november 2012 16:18

Jag är en person som reagerar otroligt starkt på alla sorters känslor, glädje, sorg, stress, harmoni, trötthet, ilska... Ja, på allt!

Just nu är det känslan av besvikelse som känns så otroligt stark!
En mycket jobbig känsla som helt plötsligt kommer över mig!
Min fina jobbarkompis Lennart sa till mig häromdagen att jag är en person som tror gott om och litar på alla människor jag träffar.
Så är det verkligen, och en del människor litar man på och tycker om lite (eller rättare sagt väldigt mycket!) extra.
Och det är just när jag inser att jag haft fel i mina känslor om dessa människor som besvikelsen blir så enorm och tung att bära!
En känsla som jag vet bleknar med att tiden går men som under tiden den varar tar ner mig så mycket och gör att tårarna helt plötsligt börjar rinna nerför kinderna.

De gånger det händer tänker jag att jag aldrig mer ska lita på någon människa... Men jag är ju inte sån! Jag kan inte leva mitt liv på så sätt att jag inte litar på folk och inte släpper in de i mitt liv!

Besvikelse är en del av livet och jag vet att det känns bättre efter en tid...
Det har varit en hel del besvikelser under en mycket kort tid nu, och det är nog därför som det just nu känns lite övermäktigt!

Men nu mina kära vänner ska jag rycka upp mig och packa lite inför en helg på Väddis när våra fina vänner familjen Hedgren kommer och gör oss sällskap!

Ha en jättetrevlig helg! Älskar er alla! :-)

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards