Direktlänk till inlägg 22 november 2011

En friskare liten tjej och ett lyckligt slut på ett kamphundsöverfall!

Av Lena - 22 november 2011 21:00

Isabella mår mycket bättre!   Har varit superpigg hela dagen så imorgon blir det dagis igen!


Jag har återhämtat mig efter att ha varit vaken i över 30 h i sträck! Alla som känner mig vet att jag inte blir någon trevlig person när jag inte får sova ordentligt!

Var ju vaken från söndag morgon, jobbade natten och vabbade med Bella på måndagen! Sen när Romanos kom hem så tänkte jag att jag skulle vända tillbaka dygnet så jag gick inte och lade mig förrän runt 22-tiden!

Beundrar verkligen min chef som i alla år då hennes barn var små jobbade natt och var hemma med sina barn på dagarna! Hon hade inte en enda VAB-dag under hela sin nattjobbskarriär!

Tänk om jag hade en sådan energi!  


Romanos jobbar extra i kväll på Bromma!

Själv har jag roat mig med tvättstugan bl.a


I morgon ska vi prova en ny grej! Fick ett erbjudande på Groupon (En sida som jag VERKLIGEN rekommenderar med massor av bra erbjudanden, fick tips om denna av Nettan för några månader sedan!) om att få "städhjälp" 1 gång i månaden i ett halvårs tid för 100:- per gång!

Vissa saker gillar jag ju att göra som att dammsuga och skura golv men sedan finns det vissa saker som jag bara tycker är URTRÅKIGA som att damma och att torka av alla köksluckor mm! Tänkte att jag skulle prova och se hur det funkar bara för att det var ett så otroligt bra erbjudande   Kul att prova något nytt!  


Sedan kl 14 är det dags att besöka Västerorts djursjukhus för en höftröntgen på Musse!

Håll tummarna att allt är bra!


På tal om veterinärer... Häromdagen när vi hade varit ute och ätit hela familjen och kom till Brommaplan så såg jag en hund som jag tyckte jag kände igen, men mannen som promenerade med hunden kände jag inte igen!

Hunden gick fram till Romanos men när de skulle hälsa sa mannen att det inte var så bra eftersom hunden var gammal och både döv och blind!

Då förstod jag att det var vår veterinär Ellens hund!

Hon (hunden alltså) råkade ju ut för en kamphundsattack för några veckor sedan då hon höll på att bli ihjälbiten av en s.k kamphund vid Lillsjön i Riksby! Kamphunden tog tag tag i strupen på Ellens hund och släppte inte! Ellens hund, som är nästan 12 år och både döv och blind, skrek för sitt liv men kom inte loss!

Ägaren stod bara och tittade på!

Tillslut, efter att Ellen på alla sätt försökt få hunden att släppa fann hon inget annat råd än att böja sig ner och bita hunden i örat!

Hunden släppte då strupen och högg Ellen i armen istället, ett sår som var tvunget att behandlas med antibiotika och stygn!


Musse och jag var ju hos Ellen för ett vaccinationsbesök men efter det har jag inte pratat med henne!

Och det var SÅÅÅ UNDERBART att se hunden helt återställd (åtminstone fysiskt!) efter attacken!

Ägaren till kamphunden sa efter överfallet att han var så chockad att han inte kom ihåg varken sitt telefonnr eller namn men sa sedan glatt till Ellen att :

- Vi ses nog snart igen!

      

Ytterligare ett kamphundsöverfall har hänt de senaste veckorna, där min kusin Idas mammas lilla valp blev attackerad. Detta anfall fick definitivt inte ett lika lyckligt slut då lilla vovvens liv inte gick att rädda! Det finns inte ord att beskriva hur hemskt det är!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards