Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Tjejkryssning och spöken

Av Lena - 30 augusti 2011 11:39

I somras när Karin och barnen var och hälsade på oss på Väddö bestämde vi att vi till hösten skulle göra en tjejkryssning och i söndags var det äntligen dags!

Vi möttes på Centralen kl 16.30 och åkte vidare mot Slussen och båten Birka Paradise!

Resan inleddes med en välkomstdrink i baren!

Kl 18.30 hade vi bokat bord uppe i buffé-restaurangen och vi satt där och åt och pratade tills vi hörde någon som sa :

-Ursäkta men vi har stängt nu!

Under alla våra kryssningar som vi gjort under åren har vi ALDRIG suttit så länge i restaurangen!

Vi gick vidare mot danssalongen och fortsatte prata ända till kl 2.30 när vi gick och lade oss!

Karins pappa hade sagt innan att han verkligen kunde se mig och Karin framför sig när vi satt och pratade hela resan!

Klockan 8.30 ringde klockan och det var dags för en frukost innan vi begav oss mot SPA-avdelningen!

Karin passade på att imitera Kate Winslet i filmen Titanic på vägen till SPA!

Såå skönt! Det var nästan bara Karin och jag där och vi satt i bubbelpoolen ute på däck i över 1 h! (Och pratade förstås!  )

Snygga tofflor fick man också!

Därefter fortsatte pratandet i bastun, vilken hade utsikt över havet!

Efter SPA-timmarna kunde väl inget passa bättre än en SPA-meny i Alacart-restaurangen! (Tyvärr glömde jag fota varmrätten, men den bestod av ankbröst!)

Jag vet inte hur många gånger under dessa 22 h som Karin och jag sa att det verkligen var HELT UNDERBART LYXIGT att kunna få bara sitta ner tillsammans och äta, prata, bada och skratta utan någonsomhelst stress!!!

Vi åkte ju väldigt ofta på kryssningar för många år sedan innan vi båda hade barn och det var självklart roligt men NU uppskattar man det verkligen ännu mera!

TACK älskade Karin för den här fina resan! Ser fram emot nästa redan!

Barnen var hemma med Romanos och väntade ivrigt på mig att jag skulle komma hem!

Theodor och Musse mötte mig vid bussen och när vi kom upp till lägenheten hade Nike ställt en köksstol i hallen för att hon skulle kunna kolla ut genom titthålet i dörren när vi kom uppför trappan!

Den där hemska läskiga farliga stolen var så skrämmande att Musse inte vågade gå in!

Han verkar ha hamnat i den kända "spökåldern" som hundar brukar ha, när helt plötsligt ALLT är läskigt!

Jag tog fram en T-shirt i morse och den var också VÄLDIGT farlig!! Herregud! Vem vet vad den kan göra!

Nu ska jag äta lite lunch och sedan tänkte jag bege mig upp mot jobbet för lite schemaarbete! Vi har bytt schemaprogram och varken Eva eller jag har hunnit komma in i det nya! Idag såg jag att mina kära kollegor Anneli och Anne skulle sitta och arbeta lite med schemat så jag tänkte smyga in och försöka lära mig lite mer!