Alla inlägg under juni 2008

Av Lena - 10 juni 2008 10:53

Idag har barnen varit hos Johan!


Katten Turbo och jag har haft en hemmadag!

Han passade på att inviga Nikes dockvagn, och han gillar den skarpt! Det är den nya sovplatsen! :-)


På kvällen åkte Romanos och jag Väddö t/r för att lämna en massa saker vi inhandlat på IKEA bla.


Vi kom hem lagom till att andra halvleken i fotboll började! HEJA SVERIGE!!

Nike är nog överlycklig nu, eftersom hennes största idol, Zlatan, gjorde första målet! :-)


Av Lena - 9 juni 2008 10:49

Idag var dagis stängt, så jag och Nike hade en riktigt tjejdag! :-)

Vi började dagen med ett besök på MVC. Nike fick höra bebisens hjärtljud och om den händelsen har hon berättat för alla hon träffat! :-)

Alla koller var utmärkta förutom Hb (blodvärdet) som låg på 100, så nu är det till att äta 2 järntabletter varje dag istället för 1!


Efter MVC-besöket åt vi lunch på Mc Donalds vid Brommaplan. Sedan åkte vi direkt till Toys R Us där vi köpte en gunga att ha på Väddö.

Nike fick även en ny dockvagn från Coop! :-)


Theodor har sprungit Skoljoggen idag, han tyckte det var lite tungt att springa när det var så varmt.

Av Lena - 8 juni 2008 09:18

Ännu en dag på Väddis, med hela 28 grader varmt! :-)


Idag tog Theo sitt första dopp i Skottviken, i hela 12-gradigt varmt vatten! Brrrrr...... Tyvärr har jag bara fångat doppet på video och jag vet inte riktigt om man kan lägga in videosnuttar här!

Men lite bilder från stranden blev det iaf! :-)



Av Lena - 7 juni 2008 09:16

Idag bar det av till Väddis! :-)


Åhhh så underbart det är att få komma dit!


Vi ägnade helgen åt att rensa på baksidan, för att få bort allt gammalt bråte. Såsmåningom ska det bli en grusplätt där med småsten!


Barnen fick en tur i den nyinköpta skottkärran innan lastandet och grävandet började!


2 bilder, 1 före och 1 efter!

Av Lena - 6 juni 2008 09:13

Idag har vi firat nationaldagen hemma hos Cami, Tano och Rafael! :-)


En gammal arbetskollega, Anna, som jag inte sett på 6 år var oxå där, och det var såå roligt att träffa henne igen! :-)


Det vankades sill, potatis, lax, jätteräkor stekta i vitlök samt mycket mycket mer! :-)


Barnen sprang omkring heela kvällen, och när vi kom innanför ytterdörren hemma var det första Nike sa: -Får jag gå och lägga mig direkt? ;-)

DÅ är hon trött!

Av Lena - 5 juni 2008 23:55

Jag har idag jobbat mellan 7-15, sista arbetspasset på länge om allt går bra med bebisen! :-)


Efter jobbet hämtade jag barnen och sedan kom Eva över och fikade med glass och te! Vi satt i skuggan på balkongen! :-)


ÄNTLIGEN kom oxå vitvarorna vi beställde, dock hade spisen helt fel kontakt trots rätt beställning!

Som tur var kom Johan över och hjälpte oss att koppla om sladden från den gamla trasiga spisen till den nya! :-) :-)

Johan hjälpte även till med installation av antivirus-program i vår bärbara dator! Tur att någon är teknisk! ;-)


Nike ville vara med vid installering av nya spisen, men efter en lång utflykt med dagis till Björklunds hage däckade hon i en mystisk ställning mitt bland alla saker på köksgolvet! :-)

Av Lena - 4 juni 2008 23:52

Idag lämnade jag barnen på dagis/fritids.


Sedan bar det av hemåt för att vänta på våra nya vitvaror som skulle komma idag! Väntade och väntade! Kl 16.30 ringde de dock och sa att de missat att köra ut dessa, och att de ska komma imorgon, torsdag istället! :-(

Jag som inte alls gillar att vänta!


Jennie och Linus och Oliver var här och fikade på kvällen! :-)


Theodor var hemma hos William och lekte.

Av Lena - 3 juni 2008 19:46

Lämnade barnen som vanligt imorse.


Idag har Theodor varit på Fritids-dagen vid Bromma Kullar och Nike har varit med dagis vid Råcksta-parken! :-)


Själv sover jag enbart ett par timmar varje natt, så jag har sovit några timmar under dagen!


När jag hämtade Theodor haltade han på vänster fot! Efter undersökning av dr Romanos konstaterades att vänster fotled var svullen och palpöm! :-(

Så imorgon, om smärtan kvarstår, ska Theodor röntga foten på Vällingby läkarhus....


Nike har lekt hela kvällen med sina kompisar Nadine och Linus.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards