Alla inlägg under april 2008

Av Lena - 19 april 2008 20:54

Idag har jag och Eva varit ute och käkat grekiskt innan det var dags att bege sig till jobbet.

För Eva blev det zaganaki (fritterad fetaost) och för mig blev det en grekisk sallad! (för ovanlighetens skull!;-) )


Därefter begav vi oss till jobbet och jobbade hela kvällen.

Omeddelbart bums i säng blev det när jag kom hem, eftersom jag börjar redan 7 imorgon bitti igen.

Av Lena - 18 april 2008 18:58

I morse kl 10.20 hade Turbo tid hos veterinären för koll av sin svans där han haft så ont de senaste 3 dagarna. Det visade sig att han hade ett misstänkt bett i svansen och att det hade bildats en varböld där.

Tvunget blev att söva Turbo och sätta ett s.k dränage genom svansen för att dränera ut varet som bildats i bölden.

Hela eftermiddagen har det tagit för Turbo att vakna upp efter narkosen, och först nu börjar han bli "sitt vanliga jag"!


Jobbat mellan veterinärbesöket har jag oxå hunnit med! :-) Mycket att göra såhär en fredag! (som alltid! ;-) )


På kvällen åkte vi till Tomteboda-posten för att hämta vår nya TV! Nu står den här på golvet och väntar på uppackning och installation senare ikväll!:-)

Av Lena - 16 april 2008 20:13

Lämnade barnen på dagis respektive fritids imorse.


Sedan var det dags för ett besök på MVC kl 10.30

Lyssnade på hjärtljuden som lät jättefina, tog Hb som var 113(lite lågt) samt blodsocker som låg på 4,3 mmol/l (ej fastevärde men jag ligger lågt under mina graviditeter). Blodtrycket var 100/60, så allt var bra! :-)


Har handlat lite kläder till både mig och barnen på Barkarby P.O.P-outlet Nike fick en svart klänning/tunika med bilar på, Theodor fick 1 linne, 1 t-shirt och 1 par shorts och jag fick en mammaklänning, röd/vitrandig och ett linne.


Turbo har fått ett sår på svansroten som vi inte vet var det kommer ifrån, och han kan inte låta bli att slicka på det konstant, så jag åkte iväg och köpte en s.k tratt som han får ha på huvudet för att ej komma åt att slicka.

Han är sååå olycklig!! :-(

Av Lena - 15 april 2008 20:38

Dagen började med utvecklingssamtal för Theo kl 8.30 Fick reda på att Theo är en mycket fin kompis och duktig elev! :-)


Efter mötet fortsatte Theo sin dag med idrott och jag åkte och mötte Åsa som kom med T-bana till Råcksta efter att ha varit hela helgen i Stockholm. Vi lunchade pasta i Vällingby, köpte lite princessbakeler och chokladkakor och åkte och hämtade barnen för att åka hem och fika! :-)

Hann även med en omgång "Pippi-spel" innan det var dags för Åsa att dra vidare hemåt Jönköping! :-)


På kvällen kom Nikes älskling Linus över och lekte, och någon timme senare även hans mamma Jennie (dock lekte hon inte utan drack kaffe!).

Vi fick låna en hel massa bebissaker, såsom bebisgym och bärsele! :-)


Har även tillslut ÄNTLIGEN beställt en ny TV ur TV-djungeln. Det blev en :

Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD, 1920 x 1080 Full-HD,2xHDMI,15000:1,8ms.

Blir spännande att se hur den är! :-)

Av Lena - 14 april 2008 11:31

Lämnade barnen på dagis respektive skola imorse.


Åkte och tränade lite styrketräning efteråt på World-Class där vi tränar, för att hålla bäckenuppluckringen i schack! :-) Det fungerar över förväntan bra, har ju aldrig provat att träna under mina 2 andra graviditeter, och är mäkta förvånad att det kan kännas så mycket bättre! :-)


Jobbar kväll i kväll :-)


Har även försökt beställa en ny TV nu på förmiddagen, men det är som en djungel med alla olika modeller som nu finns!

Av Lena - 13 april 2008 20:24

Idag har jag och barnen varit på föreställningen Cirkus Cirkör i Jakobsbergs skolan med farmor Lena! :-) Föreställningen bjöd på mycket akrobatik!

Efter föreställningen vankades det mellanmål hemma hos farmor och farfar.


På kvällen åt vi söndagsmat-pizza-från vår favorit-pizzeria Il-Postino!

Av Lena - 12 april 2008 20:21

Vi hittade en svart/rosa Emmaljungavagn City Cross med mjuklift, vinteråkpåse, fotsack samt regnskydd att ha som extravagn på landet, då vi tillbringar mycket tid där! Tyckte vi fick allt detta för ett super-pris, 2200:-! :-)

Av Lena - 10 april 2008 17:00

Idag var det en tidig dag på jobbet! Börjar redan kl 7 när jag jobbar dagpass.

 Lämnade Nike 6.30 på dagis medan Romanos lämnade Theo kl 7.30 (så han fick lite sovmorgon!)


På eftermiddagen när jag skulle hämta barnen ville Theodor gå hem till sin bästis William och leka, så han är där till kl 19.


Nikes bästis Linus kom hem till henne och lekter mamma-pappa-barn! (Bild finns nedan på sötnosarna!)


Ringde även till skatteverket för att få svar på lite frågor om den populära deklarationen! Fick dock svar direkt på frågorna, och trots att telefonkön var på 150 personer tog det enbart 5 minuter att komma fram till handläggare! :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards